Zweinstein
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zweinstein

Welkom beste tovenaars!
 
PortalPortal  IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Artikelen over Kinderarbeid

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Darlene
Beginnend Tovenaar
Darlene


Aantal berichten : 259
Registratiedatum : 06-12-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : Alice' Wonderland

Artikelen over Kinderarbeid Empty
BerichtOnderwerp: Artikelen over Kinderarbeid   Artikelen over Kinderarbeid I_icon_minitimedo dec 10, 2009 6:41 pm

Ik weet niet waar ik het anders moet posten, maar als het niet goed is Gregory zou je deze dan willen verplaatsen naar het goede board?

Maar oké, ik zoek goede artiekelen over Kinderarbeid. Ik heb het hele internet al af gezocht, maar ik vind korte artiekelen, zo als deze

Citaat :
vr 18 sep 2009, 17:56
'Regering moet kinderarbeid onderzoeken'
AMSTERDAM (AFN) - De Nederlandse regering moet onderzoeken welke geïmporteerde producten met behulp van kinderarbeid gemaakt worden en die resultaten openbaar maken. Dat stelt de campagne 'Stop de kinderarbeid - School, de beste werkplaats' van vakbond FNV, ontwikkelingsorganisatie Hivos, de Algemene Onderwijsbond en de Landelijke Werkgroep India.

,,Dat helpt consumenten keuzes te maken en spoort bedrijven aan de productieketen op te schonen'', stellen de organisaties. Daarnaast kan de overheid de lijst gebruiken om de eigen doelstelllingen voor duurzame inkoop te halen.
De actievoerders wijzen daarbij op de Amerikaanse regering die onlangs een overzicht publiceerde van buitenlandse producten die in belangrijke mate met kinderarbeid of gedwongen arbeid worden gemaakt, overigens zonder te melden in welke mate die producten op de Amerikaanse markt voorkomen.
Citaat :
India begint zelf over kinderarbeid
woensdag 24 oktober 2007 | 18:16

DELHI (ANP) - Indiase autoriteiten hebben woensdag zelf de kwestie van de kinderarbeid in hun land aangesneden tegenover de Nederlandse handelsmissie die nu in hun land is. De missie heeft plaats in het kader van het staatsbezoek van koningin Beatrix.

Minister Maria van der Hoeven van Economische Zaken en VNO-NCW-voorzitter Bernard Wientjes vertelden woensdag dat India het probleem best ziet, maar wel wil discussiëren op basis van feiten. Volgens Wientjes is de Indiase minister van Economische Zaken Kamal Nath speciaal in zijn wiek geschoten door volgens hem onjuiste rapportage over het kledingbedrijf FFI.
De organisatie Schone Kleren Kampagne (SKK) beschuldigt het bedrijf van kinderarbeid. Het bedrijf heeft de rechter ingeschakeld, die op 20 november uitspraak zal doen.
India, een steeds belangrijker wereldspeler, is erg gevoelig is voor de negatieve berichtgeving omdat die het investeringsklimaat in het land schaadt. ,,Maar het is zo, het moet worden uitgebannen'', aldus de bewindsvrouw over de kinderarbeid.
Philips-topman Gerard Kleisterlee voelde zich tijdens een van de bijeenkomsten met de Indiërs geroepen te zeggen dat het 'typisch Nederlands vingertje' wèl staat voor een 'diepe betrokkenheid'.

Ik moet namelijk minimaal 5 dingen hebben. Deze zijn dus veel te kort, maar ze mogen uit kranten maar ook van die informatieve tijdschriften komen, Quest, is toch zo'n tijdschrift?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://withlove.daily-life.nl/
Riku
2e jaars
Riku


Aantal berichten : 55
Registratiedatum : 06-12-09
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam-like

Artikelen over Kinderarbeid Empty
BerichtOnderwerp: Re: Artikelen over Kinderarbeid   Artikelen over Kinderarbeid I_icon_minitimedo dec 10, 2009 9:35 pm

Wil je de artikelen perse in het Nederlands? Anders zou je ook in het Engels kunnen zoeken. Ik denk dat er meer te vinden valt in het Engels aan informatie dan er in het Nederlands bestaat.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sindraa.livejournal.com
Darlene
Beginnend Tovenaar
Darlene


Aantal berichten : 259
Registratiedatum : 06-12-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : Alice' Wonderland

Artikelen over Kinderarbeid Empty
BerichtOnderwerp: Re: Artikelen over Kinderarbeid   Artikelen over Kinderarbeid I_icon_minitimedo dec 10, 2009 9:37 pm

Ja dat klopt, maar ik moet een betoog voor Nederlands schrijven, dus het moeten ook Nederlandse artikelen zijn, maar ik heb er nu geloof ik al 9 gevonden.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://withlove.daily-life.nl/
Gesponsorde inhoud





Artikelen over Kinderarbeid Empty
BerichtOnderwerp: Re: Artikelen over Kinderarbeid   Artikelen over Kinderarbeid I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Artikelen over Kinderarbeid
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Zweinstein :: Smekkies in Alle Smaken :: Nieuws-
Ga naar: