Zweinstein
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zweinstein

Welkom beste tovenaars!
 
PortalPortal  IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Films/Muziek:Downloaden!

Ga naar beneden 
+2
Anadria
Gregory
6 plaatsers

Download jij films/muziek van het internet?
Ja, legaal
Films/Muziek:Downloaden! Vote_lcap0%Films/Muziek:Downloaden! Vote_lcap
 0% [ 0 ]
Ja, illegaal
Films/Muziek:Downloaden! Vote_lcap80%Films/Muziek:Downloaden! Vote_lcap
 80% [ 4 ]
Nee
Films/Muziek:Downloaden! Vote_lcap20%Films/Muziek:Downloaden! Vote_lcap
 20% [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 5
 

AuteurBericht
Gregory
Admin
Gregory


Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 04-12-09
Leeftijd : 34
Woonplaats : Zweinstein

Films/Muziek:Downloaden! Empty
BerichtOnderwerp: Films/Muziek:Downloaden!   Films/Muziek:Downloaden! I_icon_minitimedi dec 15, 2009 9:43 pm

Downloaden jullie muziek of films van het internet? En hoe denken jullie over het downloaden van muziek en films?


Ol download regelmatig muziek, ik vind dat het downloaden wat in de hand wordt gewerkt omdat de prijzen van cd's toch wel hoog liggen. Gevolg is dat platenmaatschappijen geen winst meer hebben aan cd's doordat de meesten downloaden. Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
https://wizardworld.actieforum.com
Anadria
2e jaars
Anadria


Aantal berichten : 60
Registratiedatum : 06-12-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : In a vampire's house

Films/Muziek:Downloaden! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Films/Muziek:Downloaden!   Films/Muziek:Downloaden! I_icon_minitimedi dec 15, 2009 9:56 pm

Ik download heel af en toe wel eens muziek of een film, maar dat is dan meestal in afwachting tot de cd/dvd uitkomt, waarna ik de cd of dvd toch nog koop. Of omdat ik een band wil checken of ik hem goed vind, waarna ik ook weer naar de cd winkel ren om toch de cd te gaan kopen, soort van het 'beluisteren van een cd in de winkel' maar dan thuis dus >.< Ik hou niet echt zo van gedwonloade muziek of films omdat je iks tastbaars hebt. Ik vin et leuker om het doosje in m'n handen te kunnen houden terwijl ik kijk of luister en ook gewoon de artworks zijn soms echt prachtig ^^
Dus ja, ik download illegaal, maar ik koop er niet minder cd's door. Integendeel, ik koop nu meer cd's en dvd's dan ooit tevoren.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://vampirica.forumh.net/forum.htm
Thurifer
3e jaars
Thurifer


Aantal berichten : 84
Registratiedatum : 07-12-09

Films/Muziek:Downloaden! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Films/Muziek:Downloaden!   Films/Muziek:Downloaden! I_icon_minitimedi dec 15, 2009 10:28 pm

Ik download eigenlijk nooit, en dan al helemaal niet illegaal. Mijn enige uitzonderingen op gedownloade cd's zijn die door de artiest op hun officiele site beschikbaar is gesteld als download. Vaak wordt de cd dan ook niet anders uitgebracht.
Ik vind downloaden sfeerloos, niks aan en ik wil mijn liefde voor muziek niet degraderen tot een bestandje op mijn computer. En net als Anadria hou ik van het tastbare van een gekochte cd/LP/dvd. Helemaal met cd's (en nog meer met LP's) hou ik van het geheel. Het artwork, het boekje zelf, de cd. Het heeft voor mij een charme en een belangrijke waarde, die nooit door downloaden overtroffen kan worden.
Ik bepaalde gevallen kan ik het downloaden wel begrijpen, als een cd oid heel moeilijk/niet te krijgen is.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bounty
1e jaars
Bounty


Aantal berichten : 27
Registratiedatum : 15-12-09

Films/Muziek:Downloaden! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Films/Muziek:Downloaden!   Films/Muziek:Downloaden! I_icon_minitimedi dec 15, 2009 11:14 pm

Als ik wat moet hebben van een bepaalde artiest ga ik naar de free record shop en koop ik een album. Maar als ik één nummer van een zanger(es) mooi vind, of meerdere van verschillende zangers dan download ik ze (illegaal denk ik dan...). Ik zou het maar idioot vinden om elke cd te gaan kopen voor 1 nummer dat erop staat, dat jij dan mooi vind Rolling Eyes
Terug naar boven Ga naar beneden
http://twilightforever.nl
Riku
2e jaars
Riku


Aantal berichten : 55
Registratiedatum : 06-12-09
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam-like

Films/Muziek:Downloaden! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Films/Muziek:Downloaden!   Films/Muziek:Downloaden! I_icon_minitimewo dec 16, 2009 3:08 pm

Ik denk dat het grootste gedeelte van mijn muziekverzameling bestaat uit illegaal gedownloade muziek. Het is pas sinds zeer recentelijk dat ik mezelf ertoe aanzet om CD's te kopen. En dan ook maar van één bepaalde artiest [Furukawa Yuuta].

Ik heb eigenlijk altijd alleen maar muziek gedownload omdat ik mezelf nooit echt Fan genoeg heb gevoelt van veel bands/zangers/zangeressen om er daadwerkelijk CD's van de kopen. Voornamelijk ook door de toch wel prijzige CD's.

Op het moment is het voornamelijk Japanse popmuziek die ik download en daar zitten eigenlijk twee redenen achter. Ten eerste moet ik CD's met Japanse muziek uit Japan laten importeren [verzendkosten], ik kan dus niet eventjes naar een CD's winkel rennen om de CD te kopen, daarnaast zijn Japanse CD's [vooral als je de DVD erbij wilt] behoorlijk prijzig! Daarom limiteer ik me eigenlijk maar tot één artiest waar ik alles van wil kopen en daarnaast is het vooral downloaden. Al maak ik voor een paar CD's uitzonderingen. Het is voornamelijk geldgebrek die me weerhoud om alle CD's te kopen, maar mocht ik ooit nog een heleboel geld overhebben, dan koop ik met alle liefde de CD's die ik heb gedownload.

Voor films... ja, ik download een heleboel films illegaal. Dan voornamelijk Japanse films omdat ik die niet gewoon in de winkel kan krijgen, de rest koop ik eigenlijk wel als ik hem echt wil hebben. Daarnaast zijn Japanse DVD's gewoon krankzinnig duur! [gemiddeld 35 euro per DVD en dan heb je nog niet eens de backstage] En bovendien heb ik als ik de films download de kans dat iemand er een ondertitel voor heeft gemaakt, op een DVD zit die in ieder geval niet.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sindraa.livejournal.com
Octavius
Beginnend Tovenaar
Octavius


Aantal berichten : 231
Registratiedatum : 07-12-09
Woonplaats : Peter Pan's place

Films/Muziek:Downloaden! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Films/Muziek:Downloaden!   Films/Muziek:Downloaden! I_icon_minitimewo dec 16, 2009 3:14 pm

Al mijn muziek bestaat uit illegale downloads, behalve de albums van defqon die krijg ik altijd van een kameraad, verder download ik gewoon alles wat ik wil horen.
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Films/Muziek:Downloaden!
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Zweinstein :: Dagelijkse Praat :: Algemeen-
Ga naar: