Zweinstein
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zweinstein

Welkom beste tovenaars!
 
PortalPortal  IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Harry's vergissing?

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Octavius
Beginnend Tovenaar
Octavius


Aantal berichten : 231
Registratiedatum : 07-12-09
Woonplaats : Peter Pan's place

Harry's vergissing? Empty
BerichtOnderwerp: Harry's vergissing?   Harry's vergissing? I_icon_minitimema dec 07, 2009 10:18 pm

In Harry Potter en de Halfbloed Prins verdenkt Harry Draco Malfidus van de aanslagen op Katja Bell en Ron (het amulet en de mede) omdat hij er zeker van is dat Draco een dooddoener is geworden en het Duistere teken draagt.

Als Draco tijdens het insluipen bij 1 van Slakhoorn's feestjes betrapt word door Vilder, en later word meegenomen door Sneep volgt Harry hun en hij hoort de inhoud van hun gesprek. Ook hoort hij Sneep zeggen dat hij een Onbreekbare eed heeft afgelegd om Draco te helpen.

Harry heeft van Katja Bell en Slakhoorn gehoord dat beide giften uiteindelijk bestemd waren geweest voor Perkamentus. Hij had dus al kunnen bedenken dat Draco de opdracht had gekregen van Voldemort om Perkamentus te doden.

En toen hij hoorde dat Sneep de Onbreekbare Eed had afgelegd kon hij zelf ook wel bedenken dat 1+1 twee is, en dat Sneep Perkamentus moest doden als het Draco niet lukte omdat hij anders zelf stierf.

Waarom bedacht Harry dat niet?
Terug naar boven Ga naar beneden
Darlene
Beginnend Tovenaar
Darlene


Aantal berichten : 259
Registratiedatum : 06-12-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : Alice' Wonderland

Harry's vergissing? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Harry's vergissing?   Harry's vergissing? I_icon_minitimema dec 07, 2009 10:27 pm

Harry is toch echt iemand die bij zijn stanpunt blijft, hij is eigenwijs. dus daarom denk ik dat hij niet van gedachten verandert is. En misschien hoopte hij ook wel dat Draco het niet zou zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://withlove.daily-life.nl/
Robin Ownd98
3e jaars
Robin Ownd98


Aantal berichten : 95
Registratiedatum : 06-12-09
Woonplaats : Elewijt een dorpje in België.

Harry's vergissing? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Harry's vergissing?   Harry's vergissing? I_icon_minitimema dec 07, 2009 10:29 pm

Volgens mij heeft J.K. Rowling dit expres gedaan om je zo na de laten denken over Harry Potter.
Terug naar boven Ga naar beneden
Apollo
Admin
Apollo


Aantal berichten : 159
Registratiedatum : 07-12-09

Harry's vergissing? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Harry's vergissing?   Harry's vergissing? I_icon_minitimedi dec 08, 2009 12:12 am

Wij zetten het nu allemaal op een rijtje en denken er rustig over na, Harry dacht wat op dat moment juist voor hem leek.
Terug naar boven Ga naar beneden
Riku
2e jaars
Riku


Aantal berichten : 55
Registratiedatum : 06-12-09
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam-like

Harry's vergissing? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Harry's vergissing?   Harry's vergissing? I_icon_minitimedi dec 08, 2009 2:27 pm

Ik denk inderdaad niet dat Harry er op dat moment echt de tijd voor kreeg om het logisch te bekijken. Je zit midden in een "oorlog". Je krijgt dan geen kans om fatsoenlijk na te denken. Je wordt gegrepen door momenten en moet snel handelen om te voorkomen dat er dingen gebeuren die je niet wilt.
Wij kunnen in zeker zin objectief hiernaar kijken en omdat we weten dat het klopt is het heel makkelijk om deze conclusies te trekken.

Even, hoeveel mensen trokken deze conclusie op het moment dat ze het boek lazen? Ik denk dat je pas achteraf besefte dat het op die manier geinterpreteerd zou kunnen worden, niet?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sindraa.livejournal.com
Octavius
Beginnend Tovenaar
Octavius


Aantal berichten : 231
Registratiedatum : 07-12-09
Woonplaats : Peter Pan's place

Harry's vergissing? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Harry's vergissing?   Harry's vergissing? I_icon_minitimedi dec 08, 2009 11:14 pm

Nou eigenlijk had ik wel een groot vermoeden toen ook Slakhoor bekende dat de vergiftigde mede was bedoeld voor Perkamentus, en dat Draco later zegt dat hij een Opdracht heeft gekregen van "hem" zelf.
Terug naar boven Ga naar beneden
Riku
2e jaars
Riku


Aantal berichten : 55
Registratiedatum : 06-12-09
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam-like

Harry's vergissing? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Harry's vergissing?   Harry's vergissing? I_icon_minitimewo dec 09, 2009 12:23 am

Een vermoeden, maar je bent er niet zeker van... en aangezien Harry nog een ander zeer groot vermoeden had is het niet vreemd dat hij bepaalde conlusies niet heeft getrokken, denk je niet?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sindraa.livejournal.com
Apollo
Admin
Apollo


Aantal berichten : 159
Registratiedatum : 07-12-09

Harry's vergissing? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Harry's vergissing?   Harry's vergissing? I_icon_minitimewo dec 09, 2009 12:24 am

Misschien ben je wel slimmer als Harry, hij is een gemiddelde leerling en nogmaals wij lezen het, hij maakte het mee. Al hoe wel, ik zat meestal zo erg in het boek dat het leek alsof ik het ook mee maakte. Maar ik denk dat ik daarmee wel voor meerdere spreek.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Harry's vergissing? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Harry's vergissing?   Harry's vergissing? I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Harry's vergissing?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Zweinstein :: Harry Potter :: Zweinsteins Bibliotheek-
Ga naar: