Zweinstein
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zweinstein

Welkom beste tovenaars!
 
PortalPortal  IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Het Grote Museum Topic

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Gregory
Admin
Gregory


Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 04-12-09
Leeftijd : 34
Woonplaats : Zweinstein

Het Grote Museum Topic Empty
BerichtOnderwerp: Het Grote Museum Topic   Het Grote Museum Topic I_icon_minitimedi dec 08, 2009 9:54 pm

Post hier de museums/tentoonstellingen die je graag zou willen bezoeken. Smile

Ik zou graag eens het Paul Ghetty Museum in Los Angeles eens willen bezoeken omdat er mooie werken hangen van verschillende kunststromingen. Verder zijn bijna alle kunstvormen aanwezig zoals schilderkunst, beeldhouwkunst, grafiek en noem maar op aanwezig. Ook is het gebouw naar het schijnt zeer modern en prachtig om te bezoeken.

De Link: The Paul Ghetty Museum
Terug naar boven Ga naar beneden
https://wizardworld.actieforum.com
Morgause Faie
3e jaars
Morgause Faie


Aantal berichten : 80
Registratiedatum : 07-12-09
Leeftijd : 28
Woonplaats : In het huis dat bedolven is onder de rozen

Het Grote Museum Topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het Grote Museum Topic   Het Grote Museum Topic I_icon_minitimedi dec 08, 2009 10:33 pm

Ik wil naar de Louvre in Parijs! Er is zowat alles, kunst en geschiedenis, en dat zijn de 2 onderwerpen die mij juist zo interesseren. Ik probeer mijn moeder al een paar jaar te overtuigen om met mij erheen te gaan, ze is inmiddels wel met vriendinnen geweest maar niet met mij xD
Terug naar boven Ga naar beneden
Thurifer
3e jaars
Thurifer


Aantal berichten : 84
Registratiedatum : 07-12-09

Het Grote Museum Topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het Grote Museum Topic   Het Grote Museum Topic I_icon_minitimedi dec 08, 2009 11:57 pm

Als ik alleen al kijk naar ons eigen land, zijn we bijzonder rijk aan musea. Ons land heeft dan ook de grootste museumdichtheid van Europa. En dat vind ik best iets om trots op te zijn. In ieder geval, een greep uit mijn favorieten:

- Het Groninger museum: momenteel geloof ik gesloten wegens verbouwingen, maar er hebben we de mooiste tentoonstellingen gehangen in dit museum. Russische sprookjes, Waterhouse en ga zo maar door. Dit musea staat dan ook een beetje bekend om het binnenhalen van niet alledaagse tentoonstellingen. Alleen jammer dat er voor mij zo ver is.
- Mauritshuis: Mooi en overzichtelijk museum waar alle werken hangen van veel bekende Nederlandse schilders., met topstukken van onder andere Rembrandt, Steen en Vermeer. Zeer de moeite waard.
- Gemeentemuseum Den Haag: Een wat zakelijker vormgegeven musea, maar wel aan te raden vanwege zijn regelmatig wisselende tentoonstellingen.
- Teylers Museum: Het oudste museum van Nederland en het op een na oudste musea van Europa. Staat vooral bekend om zijn uitgebreide collectie van schetsen van beroemde meesters (oa Michelangelo). Ook kenmerkend is de indeling van de tentoonstelling. Veel schilderijen hangen nog boven en onder elkaar, net als in vroegere 'musea.'

En ook in de rest van Europa zijn heel veel prachtige musea te vinden. Zei ik Europa? Ik bedoelde natuurlijk de rest van de wereld. Maar Europa is wat beperkter:
- De Hamburger Kunsthalle [DL]: Veel bekende werken en ook een van mijn favoriete schilders (Friedrich) hangen hier. Lijkt me heerlijk om een dagje in te verdwalen door de diversiteit aan stijlen en periodes.
- Uffizi [It]: Veel bekend werk van oa Botticelli, Da Vinci, Michelangelo en vele anderen. Richt zich veel op de Renaissance, maar ook daarbuiten. Het museum is groot en bestaat uit veel zalen en vleugels.
Museumquartier [Oos]: De thuishaven voor de moderne kunst. Hoewel ik zelf alleen de Jugendstil (Klimt!) een geslaagde stijl vind, zou ik het zelf eens met eigen ogen willen aanschouwen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Octavius
Beginnend Tovenaar
Octavius


Aantal berichten : 231
Registratiedatum : 07-12-09
Woonplaats : Peter Pan's place

Het Grote Museum Topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het Grote Museum Topic   Het Grote Museum Topic I_icon_minitimewo dec 09, 2009 11:11 pm

Wij hebben een keer zon museum tour gedaan door amsterdam, met school.
Het enige wat ik ervan zeggen is: Booooooring.
Echt, ik heb niks met kust, oude schilderijen of gebeeldhouwde kunstwerkjes van 1 of andere arme kluizenaar.

Ik snap wel dat mensen ervan houden, het heeft wel iets speciaals, maar het raakt mij gewoon niet echt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Het Grote Museum Topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het Grote Museum Topic   Het Grote Museum Topic I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Het Grote Museum Topic
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» De Grote Zaal
» Het tel topic
» Bijnamen topic
» Het aftel topic
» Het Achtergrond Topic

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Zweinstein :: Smekkies in Alle Smaken :: Kunst & Cultuur-
Ga naar: