Zweinstein
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zweinstein

Welkom beste tovenaars!
 
PortalPortal  IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Twilight Saga

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Darlene
Beginnend Tovenaar
Darlene


Aantal berichten : 259
Registratiedatum : 06-12-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : Alice' Wonderland

Twilight Saga Empty
BerichtOnderwerp: Twilight Saga   Twilight Saga I_icon_minitimema dec 07, 2009 12:46 am

Jullie hebben vast wel van Twilight gehoord. Een boek, waar een film over gemaakt is.

Twiligh;:
Als Isabella Swan naar het regenachtige Forks verhuist en de mysterieuze en aantrekkelijke Edward Cullen ontmoet, neemt haar leven een spannende en angstige wending. Edward, met zijn krijtwitte huid, gouden ogen, betoverende stem en bovennatuurlijke gave, is zowel onweerstaanbaar als ongenaakbaar. Tot nog toe heeft hij zijn ware identiteit verborgen weten te houden, maar Bella is vastbesloten achter zijn duistere geheim te komen.

Wat Bella zich niet realiseert, is dat ze haar leven en dat van anderen in gevaar brengt naarmate ze hem beter leert kennen. En misschien is het al te laat…

Er zijn nog 3 andere boeken.

New Moon;
Voor Bella Swan is er één ding belangerijker dan haar leven zelf: Edward Cullen. Maar verliefd zijn op een vampier is
gevaarlijker dan Bella ooit had kunnen denken. Edward had Bella al gered van één gevaarlijke vampier, maar nu, als hun
gewaagde relatie alles wat hun lief is bedreigd, beseffen ze dat de problemen nog maar net beginnen.

Eclipse;
Bella´s leven wordt er niet bepaald gemakkelijker op. Edward staat weer rotsvast aan haar zij, maar Victoria zit haar nog altijd op de hielen. Is zij ook verantwoordelijk voor de jonge vampiers die een moordpartij aanrichten in Seattle? En hoe bang moeten de Cullens zijn voor de Volturi? Daarnaast moet Bella ook nog beslissen over de vraag of en wanneer ze zich definitief bij de familie Cullen wil voegen, en worstelt ze met gevoelens voor Jacob die meer lijken te zijn dan alleen vriendschap.

Breaking Dawn;
Verliefd te zijn op een varmpier is zowel fantasie en een nachtmerrie. Getrokken in de ene richting door haar intense liefde
voor Edward Cullen, en in de andere voor haar connectie met de weerwolf Jacob Black, heeft Bella een rumoerig jaar van
verleiding en verlies tegemoed gegaan om tot haar ultieme keerpunte te komen. Haar keuze om ofwel tot de donkere maar verleidelijke
wereld van onsterfelijken te behoren, of om haar menselijk leven verder te zetten, is een bedreiging geworden voor het lot
van twee volksstammen.

Ook is de schrijfster, Stephenie Meyer met een ander boek bezig. Midnight Sun. Dit is het zelfde boek als Twilight, maar dan vanuit Edwards standpunt. Het is nog niet zeker wanneer dit boek wordt uitgegeven. Stephenie is het namelijk nog aan het schrijven.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://withlove.daily-life.nl/
Anadria
2e jaars
Anadria


Aantal berichten : 60
Registratiedatum : 06-12-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : In a vampire's house

Twilight Saga Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twilight Saga   Twilight Saga I_icon_minitimema dec 07, 2009 1:23 am

Ik ben echt dol op deze boeken. Ik vind ze heel goed geschreven. Eigenlijk is het denk ik grotendeels door de schrijfstjl dat ik er zo'n fan van ben... want op zich is het verhaal, op de vampiers na dan, niet echt het type verhaal dat ik graag lees ofzo... heel het romantische gedoe hoeft voor mij niet. Maar toch hou ik gewoon van deze boeken. Dankzij Stephenie ben ik ook helemaal into ik-perspectief nu en schrijf ik zelf ook alleen nog maar vanuit dit perspectief.
Nja ^^ Leve Twilight!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://vampirica.forumh.net/forum.htm
Insanity
1e jaars
Insanity


Aantal berichten : 41
Registratiedatum : 06-12-09
Leeftijd : 31
Woonplaats : Onder je bed

Twilight Saga Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twilight Saga   Twilight Saga I_icon_minitimema dec 07, 2009 12:52 pm

Haha, ik wist dat een dezer dagen zo'n topic zou komen. Naja, ik vind de boeken helemaal geweldig (op Breaking Dawn na, die vind ik echt rot, maar daar ga ik verder niet over uitbreiden, aangezien niet iedereen die al gelezen heeft), ik heb ze ook allemaal in m'n kast liggen. Alhoewel.. ik leen ze de hele tijd uit. Misschien moet ik er maar eens geld voor gaan vragen. xD Ik denk dat ik door Twilight in de fantasy terechtgekomen ben, omdat ik nu ook meer op zoek ben gegaan naar vampier/weerwolfboeken.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.netlog.com/lovemedead__
Riku
2e jaars
Riku


Aantal berichten : 55
Registratiedatum : 06-12-09
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam-like

Twilight Saga Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twilight Saga   Twilight Saga I_icon_minitimema dec 07, 2009 10:04 pm

Twilight is een goed boek, tot op zekere hoogte. Stephanie moet het vooral hebben van haar vampiers, de leuke jongens en de "spanning" die er in het verhaal zit, want anders...

[Kan ik wel zo negatief zijn in de aanwezigheid van Twilight-fans?]

Ik wil het gewoon even realistisch houden. Ze gebruikt alles behalve originele personages. Ze zijn vrij standaard en bovendien slecht uitgewerkt. Daarmee bedoel ik dat Bella en Edward veel te wispelturig zijn. Van Edward valt het enigzins te verwachten, maar af en toe gaan hun houding me toch echt mateloos irriteren. Het is erg jammer, het had zoveel beter kunnen zijn als haar personages iets duidelijker waren in wie ze nu eigenlijk zijn.

Het 2e boek wordt het een beetje beter, maar zelfs dan...

Ondanks alles waar ik me in deze boeken aan irriteer weten de boeken me echter wel mee te slepen in het verhaal. Zo erg dat ik het boek eigenlijk niet meer weg kan leggen tot ik het helemaal uit heb. Voorlopig probeer ik dan ook nog steeds om het 3e boek te pakken te krijgen, maar in de bieb is het steeds uitgeleend en ik weiger om geld te betalen om het te reserveren. Gelukkig neemt een studievriendinnetje het boek volgende week als het goed is voor me mee... en anders moet ik maar wachten tot ik weer geld heb en hem zelfs kan kopen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sindraa.livejournal.com
Insanity
1e jaars
Insanity


Aantal berichten : 41
Registratiedatum : 06-12-09
Leeftijd : 31
Woonplaats : Onder je bed

Twilight Saga Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twilight Saga   Twilight Saga I_icon_minitimema dec 07, 2009 10:20 pm

Haha, ik ben niet zó'n Twilight-fan, dus dat kun je hier perfect kwijt. Ik vind het ook zo rot dat al die meisjes die boeken niet lezen, maar wel om ter eerste de film gaan kijken, zodat mensen als ik een maand moeten wachten voor al die gillende keukenmeiden eindelijk weg zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.netlog.com/lovemedead__
Riku
2e jaars
Riku


Aantal berichten : 55
Registratiedatum : 06-12-09
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam-like

Twilight Saga Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twilight Saga   Twilight Saga I_icon_minitimema dec 07, 2009 10:40 pm

Ze kijken de film vanwege één of andere mannelijk acteur die schijnbaar heel erg aantrekkelijk is...?

Naja... hij ziet er niet slecht uit, maar ik vraag me echt af waarom iedereen zo om hem moet gillen. Ik heb er trouwens nooit bij nagedacht om niet meteen naar de film te gaan vanwege de mogelijke grote hoeveelheid fans... [wat ik wel deed bij HP6 en er uiteindelijk helemaal niet naartoe ging]
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sindraa.livejournal.com
Insanity
1e jaars
Insanity


Aantal berichten : 41
Registratiedatum : 06-12-09
Leeftijd : 31
Woonplaats : Onder je bed

Twilight Saga Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twilight Saga   Twilight Saga I_icon_minitimedi dec 08, 2009 3:37 pm

Haha, Robert Pattinson, inderdaad. Hij speelde ook Cedric Diggory in Harry Potter and the Goblet of Fire. In het Nederlands is dat volgens mij Carlo Kannewasser ofzoiets. Naja, ik vond 'm leuk toen hij in HP speelde, en was helemaal in m'n nopjes toen hij werd gecast als Edward Cullen. Toen werden er ook allemaal anti-Robertgroepen gemaakt op Facebook enzo, want hij was al Cedric, dus hij kon Edward niet zijn. En nu vindt iedereen 'm überleuk. Dan hoeft het voor mij ook niet meer.

Ik ga denk ik volgende week naar New Moon. Ik wou eerder gaan, maar je hebt die hele hoop hysterische fans. Ik kan natuurlijk altijd een zak diepvriesspruitjes meenemen en die naar hun kop kegelen, maar ik wacht wel gewoon even. Kan ik ook gewoon die film kijken zonder me te ergeren aan die irritante wijven.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.netlog.com/lovemedead__
Riku
2e jaars
Riku


Aantal berichten : 55
Registratiedatum : 06-12-09
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam-like

Twilight Saga Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twilight Saga   Twilight Saga I_icon_minitimedi dec 08, 2009 6:09 pm

De enige reden waarom ik zou wachten is zodat de zalen wat minder vol zijn en ik daadwerkelijk een goede plaats kan krijgen... Ik denk dat ik pas rond kerst ergens de film zie... met wat mazzel, er is ook een grote kans dat het er uiteindelijk helemaal niet van komt omdat allemaal andere dingen moet doen.

Maar goed... nu maar hopen dat de film zo goed is als sommige mensen beweren en niet zo slecht als heel veel andere mensen weer beweren.

Wat fijn toch dat we het nu over de films hebben terwijl dit topic eigenlijk voor de boeken is bedoeld... ^-^

Ik hoop het 3e boek binnenkort te kunnen lezen. Ondertussen wil ik het vervolg toch wel weten.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sindraa.livejournal.com
Insanity
1e jaars
Insanity


Aantal berichten : 41
Registratiedatum : 06-12-09
Leeftijd : 31
Woonplaats : Onder je bed

Twilight Saga Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twilight Saga   Twilight Saga I_icon_minitimedi dec 08, 2009 6:33 pm

Haha, sorrie snorrie. :')

Eclipse is echt een superleuk boek. Gebeurt veel in en zit ook veel humor in. Ik denk dat ik deze het leukste van de reeks vind. Breaking Dawn daarentegen is gewoon prut. Ik ben ook absoluut niet de enige die 'm slecht vindt. Aan de andere kant heb je ook veel mensen die 'm wel goed vinden. Mja, het is het einde van de reeks, dus je moet 'm sowieso gelezen hebben, en dan kan je je eigen oordeel erover geven.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.netlog.com/lovemedead__
Gesponsorde inhoud





Twilight Saga Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twilight Saga   Twilight Saga I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Twilight Saga
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» [Sollicitatie] Twilight

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Zweinstein :: Het Krijsende Krot :: Boeken-
Ga naar: