Zweinstein
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zweinstein

Welkom beste tovenaars!
 
PortalPortal  IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Studeertips

Ga naar beneden 
+2
Anadria
Gregory
6 plaatsers
AuteurBericht
Gregory
Admin
Gregory


Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 04-12-09
Leeftijd : 34
Woonplaats : Zweinstein

Studeertips Empty
BerichtOnderwerp: Studeertips   Studeertips I_icon_minitimewo dec 09, 2009 11:57 am

Ik dacht bij mezelf naast een topic over naar waar jullie op school gaan en welke richting jullie volgen is het handig om een topic te hebben over bloktips. Wat zijn jullie middeltjes, tips en tricks om de blokperiode aan het middelbaar en de universiteit/hogeschool zo succesvol door te komen. Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
https://wizardworld.actieforum.com
Anadria
2e jaars
Anadria


Aantal berichten : 60
Registratiedatum : 06-12-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : In a vampire's house

Studeertips Empty
BerichtOnderwerp: Re: Studeertips   Studeertips I_icon_minitimewo dec 09, 2009 1:11 pm

- Houd je leerstof doorheen het jaar goed bij. Dan maak je het jezelf makkelijker tijdens de examens.
- Studeer tijdens de examenperiode niet tot heel laat 's nachts. Slaap is nog altijd het allerbelangrijkste tijdens de blokperiode. Te weinig slaap zorgt voor concentratieproblemen en verhoogt de kans dat je op het examen een black-out krijgt, en dan zit je daar. Je kan beter 's avonds op tijd gaan slapen en 's morgens iets vroeger opstaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://vampirica.forumh.net/forum.htm
Octavius
Beginnend Tovenaar
Octavius


Aantal berichten : 231
Registratiedatum : 07-12-09
Woonplaats : Peter Pan's place

Studeertips Empty
BerichtOnderwerp: Re: Studeertips   Studeertips I_icon_minitimewo dec 09, 2009 5:09 pm

Studeer in de ruimte waar jij je prettig voelt, waar het comfortabel is en waar je niet snel afgeleid word.
Terug naar boven Ga naar beneden
Riku
2e jaars
Riku


Aantal berichten : 55
Registratiedatum : 06-12-09
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam-like

Studeertips Empty
BerichtOnderwerp: Re: Studeertips   Studeertips I_icon_minitimedo dec 10, 2009 12:11 am

- Plan alles in tot op de minuut! Zelfs als je jezelf niet compleet aan het schema houdt heb je toch een goed overzicht van wat je wel hebt gedaan en wat je niet hebt gedaan. [En dan werk ik voornamelijk met 1-1,5 uur studeren en dan een half uur pauze]
- Gun jezelf tijdens het studeren ook genoeg rust. Hoofdstukken doorwerken terwijl je niets opvangt heeft geen zin. Je kunt dan beter even stoppen en later weer verder gaan. Je moet echter wel in de gaten houden dat je niet teveel uitstelt. Soms moet je gewoon even doorbijten.
- Eet en Drink genoeg tijdens het studeren...! Anders worden je hersenen er niet beter op. Probeer echter niet teveel te snoepen, maar neem gezonde tussendoortjes.
- Als je gaat studeren kun je het beste geen computer aanzetten zolang je deze niet expliciet nodig hebt. Een computer [vooral met internet] lijd heel erg af! Je kunt beter de dag gebruiken om alles goed te leren en jezelf 's avonds belonen met een paar uurtje op de computer.

P.S. Al weet ik dat dit voor mijzelf zou werken, ik houd me nauwelijks aan deze dingen...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sindraa.livejournal.com
Morgause Faie
3e jaars
Morgause Faie


Aantal berichten : 80
Registratiedatum : 07-12-09
Leeftijd : 28
Woonplaats : In het huis dat bedolven is onder de rozen

Studeertips Empty
BerichtOnderwerp: Re: Studeertips   Studeertips I_icon_minitimedo dec 10, 2009 12:37 am

- Als je muziek opzet, zet dan muziek op van niet te veel verschillende genres, maar muziek waaraan je gewend bent, dus niet rap en metal door elkaar, maar één van de twee. Dat leidt minder af en geeft je een prettiger gevoel bij het leren, bovendien heb je dan als je met een toets zit de herinnering dat je de informatie bij een bepaalde vraag bij dit en dat muziekstuk hebt gelezen.

- Schrijf dingen die je moeilijk onthoudt, die misschien in de toets komen of die gewoon belangrijk zijn, op in een schrift, dat je goed bewaart. Lees dat dan door vlak voor het begin van de toets. Als je alles netjes [let op: netjes!] uitschrijft in je eigen woorden onthoud je het beter.

- Drink geen koffie, maar zoete thee, en eet geen snoep, maar chocolade of fruit tussendoor. Een boterham doet ook wonderen.

- Als je woordjes moet leren, overhoor jezelf dan eerst, markeer de woordjes die je niet kent en schrijf die uit. Dan knip je ze uit en overhoor je jezelf een paar keer daarmee. Woordjes die je al schrijvend hebt geleerd, leg je weg, woordjes die je nog niet kent overhoor je weer en weer.

- En natuurlijk kun je van lange teksten je eigen aantekeningen en samenvattingen maken, en die overal ophangen waar je vaak komt :]


Dat is zo ongeveer hoe ik leer... xD
Terug naar boven Ga naar beneden
Klia
1e jaars
Klia


Aantal berichten : 27
Registratiedatum : 12-12-09
Leeftijd : 35
Woonplaats : overal en nergens

Studeertips Empty
BerichtOnderwerp: Re: Studeertips   Studeertips I_icon_minitimeza dec 19, 2009 2:46 pm

Zal ik eens de beste tip ooit geven Very Happy

Trek je niets aan van wat hier staat en zoek je eigen ding, luierik! Een ander kan niet zeggen wat jij moet doen tijdens het leren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Anadria
2e jaars
Anadria


Aantal berichten : 60
Registratiedatum : 06-12-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : In a vampire's house

Studeertips Empty
BerichtOnderwerp: Re: Studeertips   Studeertips I_icon_minitimezo dec 20, 2009 7:13 pm

Ergens ben ik het wel met je eens Klia. Zo maak ik zelf nooit maar dan ook nooit planningen, zoals Riku zegt om wél te doen, omdat ze toch altijd compleet de mist in gaan en dan zit je daar met je planning... ik kan er écht niet mee werken. Ik zie altijd wel wat ik gedaan krijg op een dag. Daar schiet ik veel meer mee op en tot nu toe heeft het altijd al perfect gewerkt. Ik kan gewoon niet studeren als ik me aan een tijdschema moet houden want het is leuk als je op schema blijft, maar als je achterkomt te staan, krijg je nog meer druk op je schouders en vaak loopt het (bij mij dan toch) net dan fout door de planning... Zo'n dingen verschillen van persoon tot persoon en je moet zelf uitzoeken of dat een goede tip is voor jou. Maar langs de andere kant het zijn studeerTIPS, dus je kan nog altijd zélf zien of je ze toepast of niet en wie weet vind je hier wel de perfecte studeermethode voor jou tussen, waar je anders zelf nooit had opgekomen...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://vampirica.forumh.net/forum.htm
Gesponsorde inhoud





Studeertips Empty
BerichtOnderwerp: Re: Studeertips   Studeertips I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Studeertips
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Zweinstein :: Dagelijkse Praat :: Algemeen-
Ga naar: